Gravitets vecka 16

Idag är det torsdag och har ida vart redan på en morgon promenad med donna, så vi har vart ute o fått lite frisk luft :)

På tisdagen var ja o bebben i magen en sväng till v.centralen. Först var vi till laboratoriet kl 10 hade ja tid. Där tog dom blod prov och sedan var jag även tvungen o pissa i en mugg. Dom vill veta blod värde inför förlossningen. Sedan var det klamydia test. Efter det knallade ja till kassan igen o anmälde mig till mvc. fick nästan direkt komma in till barnmorskan monika när ja gick in till avdelningen.
Fick direkt börja byta om inför läkar underökningen. konstigt nog skulle ja ha på mig en vit rock hehe.
Känndes lite konstigt. När ja kom in i rummet frågade läkaren mig om ja har mått bra. Och det har ja :) Efter det lyssnade hon på mitt hjärta, kände på min hals. Och när hon var klar så vart de gyn test urs de värsta men va gör man, när det är ett måste. Efter gyn testet lyssnade vi på bebbens hjärt ljud, för andra gången :) O kan ju säga att man blev ju rörd. Och sen känns det även bra när man får höra att allt är bra :)
Det skall även bli spännande o fara på ultraljud , har tänkt beställa tid antingen imon eller nästa vecka.

Tänkte skriva om beskedet - gravid, hur det känndes m.m antigen senare i kväll eller imon :)

Ps:Tommi sa i förrgår att man ser lite redan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0