För lite kläder..

Igår när jag va o handlade på Ica maxi. Så såg jag ett litet barn hon var säkert yngre Rasmus. Hon hade bara på sig en tunn fleace overol. O jag såg då inte nån annan overål i deras kundvagn. nästan - 30 ute. O så har barnet bara på sig en tunn fleace overål. Så fruktansvärt. Barn ska ha på säg mycket kläder på vintern. Hälst för mycket änn för lite tycker jag!

Man kan inte tänka att aa men barnet är ju bara i bilen. Men HALLÅ bilen kan ju gå sönder. Bilen blir ju fort kall.
Man kan ju öppna overolen i bilen o ta av mössan m.m

O ibland ser man barn som går med lite kläder, halsen öppen. O föräldrarna går där o ser ut att ha på sig JÄTTE mycket kläder. Men hallå barnet då? Vill man att det ska bli sjuk? så man får vara hemma ifrån jobbet. Eller vad tänker dom?

Barn klarar int av kylan lika bra som vi vuxna gör...

Urs fy vad jag hatar o se sådant här!!


Någon annan som håller med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0