Beskedet

Ja då kan ja ju börja med att åt på min sista karta i juni. O kom på att det var den sista när ja skulle börja på en ny o märkte att men ja har ju inga p-piller mera. Och det var just midsommar o de var ju helg dagar där så då tänkte ja men då får ja börja på en ny nästa månad då. Månaden gick snabbt o glömde att ja skulle ju boka tid. Började jobba på utb nord o undrade varför ja har sån illa mående efter att ja ätit o varför ja e så känligt mot kompost. jo ja vet de kanske låter konstig men sådär extra känslig. Att så har de ej vart förut. Nå då började vi o fundera att när ja har haft sist mens, o de va ju då i juni. Men sedan tänkte vi att men de kan ju tjorva fö när p-pillrena tog slut. nå niin, ne den kom ju så klart int, o då var ja o köpte ett graviditets test. Och det visdade direkt positivt. Blev chokad trodde int det var sant. Tänkte som bara att nee de behöver int vara så att ja beställer tid till monica (barnmorskan) o ser hos henne då. Nå tommi kom hem från jobbet o ja bad han gå in på toa o kolla testet. Han blev oxå chokad. För vi hade ju int alls vart länge tillsammans sen februari. Han frågade ju mig att ja va ska vi göra o ja sa som bara att ja ja vet int att vi ser sedan när ja vart hos barnmorskan.

För när ja var tillsammans med mitt ex ville ju jag ha barn , var ju barn sjuk ett bra tag. Men sedan när ja blev tillsammans med tommi så gick ju det över. Och sen helt plötsligt var ja gravid. Det känndes så jädrans overkligt att ja e med barn.

Men iallafall så bestämde vi ju före vi for till barnmorskan att ne vi behåller int att vi gör abort att de har nog int gått så långt så man kan nog göra medicinskt. Att det blir bäst så.
Nå dagen kom o vi fick tid till barnmorskan o hon sa då att ja va nån dag ifrån vecka  9 . Och att man kan int göra medecinsk nåmera. fick nummer till kalix vart ja skulle ringa o boka tid.
När ja o tommi kom ut ur vårcentralen så började ja ångra mig, började tänka men skit hur stort är bebben nu när ja int kan göra medecinsk m.m Nå vi bestämde att vi funderar ännu på saken.
Jag ringde till kalix o skulle boka tid till abort. o sedan sa ja åt dom att men kan ja ångra mig efter att ja har bokat tid. O då frågade dom mig att jaha så du e int säker. o de va ja ju int. Nå men fick en tid till kalix iallafall för att se hur långt det gått m.m

Åkte till kalix den 1 september med mayo, tog med henne för Tommi kunde ej följa med.
Skulle som vara enligt hpda i vecka 10. Nå men i kalix sa dom att ja e i vecka 8 och 4 dargar ifall ja minns rätt. Så fick göra medecinsk abort där ifall ja hade velat efter att ja var hos kuratorn. men jag viste int ännu heller. Och ja tror ja ville inombords behålla eller någonstans inom mig sa nått att nej gör ej abort. Nå vi åkte hem o de gick kanske 2 veckor o vi bestämde att vi skulle behålla :)

Och det är verkligen glad över idag :) Hade int pallat av det. Jag tror att jag hade nog haft ångest efter åt ifall ja hade gjort det.

Nå men ringde sedan o berättade åt barnmorskan att ja tänker behålla. Fick sedan en tid till henne ungefär en månad efter kalix besöket. Och då var det inskrivning som gällde, det vi gjorde var att hon frågade om de fanns sjukdomar i släkten o så kollade hon blodtycket o blod sockret. Allt var bra :) Sedan lyssnade vi även på bebben. När vi skulle börja lyssna så sa hon att hon tror int att de stämmer som dom sa i kalix utan att hon tror att vi kan höra bebbens hjärt ljud o de gjorde vi ju. Om vi int hade hört hade ja vart under vecka 14. O då sa hon att ja tror eller ja vet att du e i vecka 14. Man blev helt rörd när man hörde. det var helt fantastiskt att höra.
Sedan fick ja en ny tid tid o det var nu senast jag var där det var den 13 oktober först var ja till laboratoriet och tog klamydia test och även blod prov för blod grupp. Efter det hade ja tid till monika, för läkar undersökning, alltså då lyssnade hon på mitt hjärta o sedan var det gyn o sedan lyssnade vi på bebbens hjärt ljud :) Och blev lika rörd denna gång.

Men är jätte lycklig över att vi bestämde oss för att behålla, och nu blir vi en liten familj på det hela.



Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis, du har en underbar tid framför dig :) Jag blev själv mamma för snart ett år sedan och det är HELT UNDERBART! Jag blev länkad hit ifrån MarryLarrys blogg! Grattis igen och lycka till!

2009-11-22 @ 21:27:07
URL: http://hejdenbergskan.blogg.se/
Postat av: Gabriella

STORT grattis. Hoppas du har en "lätt" graviditet hela vägen.

Kramar från Luppio. :)

2009-11-25 @ 21:48:48
URL: http://dieselgabbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0