Lillen har kommit!!

Lillen har kommit till världen den 2 april kl 04.54 :) William som han heter vägde 4040g och 53cm lång :) <3

Värkarna började den 1 April kl 19.00 ganska så exakt o dom började me 15minuters mellan rum :) O så va de till kl 21. Efter de blev dom 10min. Vid 22.30 ringde ja till Sunderbyn. O vi bestämde att vi skulle åka in försäkerhets skull :) så vi fixade oss o for iväg vid 23.00.. Påvägen dit så hade ja först 10min,8min o när vi kom fram så 7min.
Vi gick in via akuten.. o vägen till förlossningsavdelningen känndes jääävligt långt.. Jag gick även heela vägen..

När vi kom fram så gjorde vi kurvan.. Jag hann ju inte ta en bild på magen före vi åkte hemifrån så jag bad älsklingen göra de  :)



När de va klart så hade verkarna blivit oregelbundna... men när dom väl kom tät så va dom starka...
4cm va ja öppen då..

Dom frågade mig vad jag ville göra.. O mitt svar va jag vet int.. hahaha hmm då va frågan vill jag fara på pasient hotellet eller fara ut o gå,bada.. hmmm va trött så ja bestämde att hotellet.Barnmorskan gick o skulle ringa en vakt som skulle möta oss..Men när vi skulle gå dit så fick ja såå starka verkar att ja bestämde att ja ska bada istället.. sa till Tommi sedan att vakten måste nog tycka att vi gravida e nog säkert jobbiga när vi int kan bestämma oss va vi ska göra.. fö vakten fick nog fara o möta oss i onödan heheh :)

01.24 badet.
02.20 upp ur badet. Började andas lust gas.
Efter badet öppen 7cm.
Varma dukar i ryggen o magen.
02.55 önskar epidural
03.30 Går vattnet när dom lägger elecktroden på bebbens huvud.
04.43.börjar trycka på..
04.54 Föds William :)
Lite kortfattat förlossningen :)

Våran lilla William <3 :)





Imon skriver ja om första tiden hemma :)
Orkar ej skriva mera..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0